Els falsos informàtics que apareixen al navegador oferint ajuda per virus

Ja van dos casos en què clients meus han trobat una finestra navegant per la web on li diu que aquesta infectat per un virus i que està en risc greu, ia més t'ofereixen un telèfon local (91 la 93) perquè truquis , per que si fos un 902 es traurien potencials clients, clar. A més et “bloquegen el pc” perquè sigui més creïble que tens un problema; ho poso entre cometes per que amb un control-alt-supr, administrador de tasques i finalitzar el procés del navegador manualment s'eradica el greu problema de cop, una senzilla ALT + F4.

La qüestió és que quan flames allà, són extremadament amables i et venen la moto amb una subscripció mensual premium i et len 4 la 5 programes per al bé de l'equip que costen entre 80 i 250 € , això a més d'un pla mensual del qual és molt difícil desfer.

Tots aquests elements emergents del navegador es poden trobar en webs de descàrrega de torrents, pornografia, emule…de fet són força habituals trobar-los si navegues per aquestes contrades. Però no deixa de ser una finestra emergent d'un navegador, res més.

El web en concret de la que m'han informat és easysupport.com/es o aquesta facebook.com/easysupportcom , també en una recerca per número de telèfon 931816930 la 932201708.

Si es revisa la web i anem a preguntes freqüents, veurem que alguna cosa no quadra, tot l'apartat es dedica a les cancel·lacions de la subscripció i als reemborsaments, la qual cosa és molt estrany, no creieu?

La persona que m'ha informat diu que se li van connectar a les 16h i van finalitzar la connexió a les 4 del matí, instal·lant diversos programes, l'antivirus MyInternetSecurity, i diversos optimitzadors de pc com MyPcTuneup o c-Lab system Pro, costat d'un altre que és reconegut malware Av Optimizer Pro.

En el seu facebook podreu veure clients contents i descontents dient que és una estafa, els contents crec que es basen en el seu desconeixement del modus operandi (la finestra emergent del navegador que et diu que aquestes en risc), ja que després els programes que s'instal·len són fiables (però tots de pagament) ia més són molt amables; i els descontents és que s'han adonat de la barbaritat que han pagat per un programari que no és necessari i la dificultat de donar-se de baixa després.

T'ha passat a tu? tens algun història per explicar sobre aquest car i dubtós”suport informàtic”?

 

3 comentaris

  1. Mary Jane Creu
    • dgirones
  2. Mjøsa

Deixa un comentari

Ús de galetes

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a més informació.galetes de connector

ACCEPTAR
Avís de galetes